Blog
Zimsko barvanje vozil: izzivi, prilagoditve in rešitve
Zimski meseci lahko prinesejo izzive pri barvanju avtomobilov, vendar sodobni barvni sistemi s svojo napredno sestavo omogočajo zanesljive rezultate tudi v zahtevnejših pogojih. Visoka vsebnost trdnih snovi in napredne kemijske lastnosti teh materialov zagotavljajo odlično pokrivnost, oprijem in trajnost. Kljub temu pa nizke temperature in povečana vlaga vplivajo na sam proces dela. Da bi ohranili vrhunske lastnosti materialov, je treba prilagoditi pripravo, shranjevanje in tehnike nanašanja barve. Z ustrezno prilagoditvijo postopkov je mogoče z zaupanjem doseči želene rezultate, tudi v hladnejših mesecih.
Pravilna priprava in shranjevanje barvnih materialov v zimskih razmerah
Barvni materiali so optimizirani za temperaturo med 15 °C in 30 °C. V zimskih razmerah je izjemnega pomena, da se materialom zagotovi ustrezno shranjevanje in pravilno ogrevanje pred uporabo. Nizke temperature lahko povečajo viskoznost barve, vplivajo na pršenje in celo povzročijo nepopravljive spremembe pri barvah na vodni osnovi.
Upoštevajte tehnične liste in navodila za shranjevanje, ki jih zagotavlja proizvajalec. Poskrbite, da bodo barva, trdilec in ostale komponente pred uporabo shranjeni v ogrevanem prostoru in segreti na sobno temperaturo. S tem boste zagotovili optimalne pogoje za njihovo uporabo.
Nizke temperature povzročajo, da barve postanejo gostejše, kar oteži njihovo nanašanje. Povečana viskoznost pomeni, da barva ne teče pravilno skozi šobo ličarske pištole, kar vodi v neenakomeren nanos. Običajna praksa, da se za zmanjšanje viskoznosti doda več redčila, pa prinese druge težave – slabšo pokrivnost, manjši oprijem ter spremenjene barvne odtenke.
Priprava materialov v zimskih mesecih mora vključevati segrevanje barve in trdilca na optimalno temperaturo, preden se ti uporabijo. Pravilno mešanje komponent je ključno za enakomeren nanos in kakovosten rezultat. Pomembno je tudi, da se barva nanaša v ustrezno ogrevanem prostoru, kjer je temperaturo mogoče nadzorovati. Čeprav je dodajanje redčila hitra rešitev, mora biti to izvedeno zmerno in vedno v skladu z navodili proizvajalca, da se ohrani kakovost premaza.
Izzivi in rešitve pri zimskem barvanju vozil
Vozila, ki so hladna zaradi zunanje temperature, predstavljajo še en pogost problem pri zimskem barvanju. Nizka temperatura površine vozila lahko ovira oprijem barve in podaljša čas sušenja. Vlaga, ki se nabira na hladnih površinah, dodatno poslabša kakovost premaza, saj lahko povzroči neenakomernost ali celo mehurčke.
Pred začetkom barvanja je priporočljivo, da vozilo vsaj pol ure stoji v ogrevani komori za barvanje. To omogoči, da se površinska temperatura kosa dvigne na primerno raven, hkrati pa se izhlapi morebitna vlaga. Ogrevana komora omogoča tudi nadzor nad vlažnostjo zraka, kar prepreči kondenzacijo na površini vozila med postopkom nanašanja barve. Z dobro pripravo vozila se ne izboljša le kakovost nanosa, temveč se tudi skrajša čas sušenja. Če hladno vozilo neposredno prestavimo v komoro in začnemo z delom, lahko pride do težave z oprijemom barve. Zaradi temperaturnih razlik in visoke zračne vlažnosti se na hladni površini avtomobila lahko pojavi kondenzacija, kar vpliva na slab oprijem barve. Ta pojav, imenovan temperaturni šok, je še posebej izrazit v okoljih z visoko relativno zračno vlago.
Da bi se izognili temperaturnemu šoku, je ključnega pomena, da upoštevamo temperaturo rosišča, ki je odvisna od okoljske temperature in vlažnosti zraka. Barvanje je vedno treba izvajati pri temperaturi, ki je vsaj tri stopinje Celzija višja od temperature rosišča. Na ta način preprečimo kondenzacijo in omogočimo, da barva dobro oprime površino vozila.
Zimsko barvanje zahteva celosten pristop k nadzoru delovnega okolja. Poleg pravilnega shranjevanja materialov in priprave vozila je ključnega pomena tudi vzdrževanje stabilne temperature in vlažnosti v prostoru, kjer poteka barvanje. Komora za barvanje z nadzorovano temperaturo omogočajo, da se delo izvaja v optimalnih pogojih ne glede na zunanje vremenske razmere. Postopek nanašanja mora biti prilagojen zimskim pogojem. Nastavitve ličarske pištole, kot so velikost šobe in tlak zraka, je treba prilagoditi povečani viskoznosti barve. Poleg tega je pri sušenju priporočljivo uporabiti infrardeče luči ali druge tehnike za pospešitev procesa, saj hladno okolje podaljša čas sušenja.
Tudi če so vozilo in materiali ustrezno segreti na sobno temperaturo, se v zimskih razmerah pogosto soočamo z upočasnjenim izhlapevanjem topil. Nizke temperature lahko podaljšajo čas sušenja barve, kar zahteva več potrpežljivosti. Na žalost ni enostavne rešitve za ta problem. Najpomembnejše je, da dosledno upoštevamo čase sušenja, ki so navedeni v tehničnih specifikacijah uporabljenega materiala. Včasih je potrebno ta čas celo nekoliko podaljšati, da dosežemo želen rezultat.
Priprava podlage
Ko avtomobil pripeljemo v lakirno komoro, so površine, ki jih želimo barvati, pogosto onesnažene. Na njih se lahko naberejo različne vrste umazanije, kot so prah, maščobe, olje ali celo sol, ki jo pozimi uporabljamo za posipanje cest. Če takšno podlago obdelujemo brez predhodne priprave, lahko barva slabo oprime površino, kar negativno vpliva na končni videz in obstojnost premaza.
Priprava podlage je ključnega pomena za kakovosten nanos barve. Najprej je treba vozilo oprati s šamponom (predlog: 8005 Multiwash Turbo) in vodo, da odstranimo osnovne nečistoče. Nato je treba površine razmastiti s posebnim antisilikonskim čistilom (predlog: 9515 Anti-Sil), ki odstrani oljne madeže in druge mastne sledi. Šele po tem postopku je podlaga pripravljena za nanos barve.
Pravilna priprava, prilagoditve in tehnično znanje omogočajo kakovosten premaz in dolgotrajno zadovoljstvo strank, kljub zimskim izzivom.