Pogoji poslovanja

1. Splošne informacije

1.1. Vse dobave temeljijo na teh pogojih ter na vseh ločenih pogodbenih dogovorih. Kakršnikoli pogoji kupca niso del nobenega pogodbenega dogovora med podjetjem Silco d.o.o. in kupcem.

1.2. Ti prodajni in dobavni pogoji veljajo za vse prodaje podjetja Silco d.o.o., v nadaljevanju »dobavitelj«, razen če ni drugače dogovorjeno v pisni obliki.


2. Naročilo

2.1. Brez posebnega dogovora se pogodba sklene ob potrditvi naročila s strani kupca. Ta potrditev je lahko v pisni, besedni ali elektronski obliki.

2.2. Naročila morajo biti v pisni obliki in morajo vsebovati zahtevane izdelke ter njihove količine. Naročilo se šteje za sprejeto, ko ga dobavitelj potrdi s Potrditvijo naročila. Dobavitelj prav tako določi in potrdi čas dobave v roku 7 delovnih dni od datuma prejema naročila. V primeru, da ima kupec drugačna pričakovanja glede datuma dobave, morata obe stranki doseči medsebojni pisni dogovor o datumu dobave; v nasprotnem primeru je naročilo neveljavno. V primeru sprejetja naročila mora dobavitelj kupcu poslati pisno potrditev naročila (po faksu, e-pošti). Kupec mora potrditi ali spremeniti potrditev naročila v roku 24 ur. Če kupec v roku 24 ur ne odgovori, se šteje, da je potrditev naročila s strani kupca potrjena in bo obdelana naprej.

2.3. Vrednost posameznega naročila ne sme biti nižja od 5.000 €. V izjemnih primerih lahko dobavitelj sprejme manjše naročilo, vendar bo kupec dodatno obremenjen z manipulativnimi stroški.

3. Cene in plačila

3.1. Brez posebnega dogovora, so cene določene po principu ex-works (Incoterms 2010) Šentrupert 5a, 3303 Gomilsko, Slovenija. Cene ne vključujejo nobenih morebitnih veljavnih zakonskih davkov na prodajo. Dobavitelj si pridržuje pravico do spremembe cen, če pride do zmanjšanja ali povečanja stroškov po sklenitvi pogodbe, zlasti zaradi kolektivnih pogajalskih sporazumov ali sprememb cen materialov. Dobavitelj mora na zahtevo kupca predložiti dokaze o spremenjenih stroških.

3.2. Računi so plačljivi vnaprej pred dobavo, razen če ni drugače dogovorjeno v pisni obliki. V primeru dogovorjenega plačilnega roka in kreditnega limita, le-ta ne sme biti presežen.

3.3. Kupec ima pravico zadržati plačila ali jih pobotati z nasprotnimi zahtevki le v primeru, da so njegovi nasprotni zahtevki potrjeni ali ugotovljeni z neizpodbojno sodno odločbo.

3.4. Plačilo mora biti izvedeno v evrih in neposredno na bančni račun, ki ga določi dobavitelj. Stroški prenosa plačila ne zadevajo dobavitelja.

3.5. Gotovinska plačila ne bodo sprejeta. Plačila s strani tretje osebe ali iz države, ki ni država dostave kupca, ne bodo sprejeta brez pisnega soglasja dobavitelja.

3.6. V primeru dogovorjenega plačilnega roka morajo biti vsi računi poravnani na ali pred zapadlostjo, ne glede na dovoljeni največji znesek neporavnanih obveznosti.


3.7. Če plačilo ni izvedeno na dan zapadlosti, se zaračuna obrestna mera 0,5 % za vsak mesec zamude.

4. Datumi in roki dostave

4.1. V odsotnosti drugačnega dogovora med strankama se šteje, da je datum dostave izpolnjen, če so dostavljeni izdelki do tega datuma zapustili tovarno ali če je dobavitelj izdal obvestilo o pripravljenosti za odpremo.

4.2. Skladnost z rokom dobave je odvisna od pravilnega in pravočasnega prejema materialov s strani dobavitelja

4.3 Če je kupec odgovoren za zamudo pri odpremi blaga, se kupcu zaračunajo stroški, ki so jih dobavitelju ali katerim koli drugim strankam povzročili zaradi zamude po izdaji obvestila o pripravljenosti za odpremo.

4.4. Če do neizpolnitve roka dostave pride zaradi višje sile, delovnih sporov, občinskih, lokalnih ali vladnih odločitev ali drugih dogodkov, na katere dobavitelj nima vpliva, se rok dostave ustrezno podaljša.

4.5. Dobavitelj je odgovoren v skladu z zakonskimi določbami, če je zamuda pri dostavi posledica namerne ali hude malomarnosti, za katero je odgovoren dobavitelj. Če zamuda pri dostavi ni posledica namerne kršitve pogodbe, za katero je odgovoren dobavitelj, potem je dobavitelj izvzet iz kakršne koli odgovornosti za škodo ali morebitne stroške, ki bi jih lahko povzročil kupcu ali tretjim osebam.

4.6. V drugih primerih je odgovornost dobavitelja za zamudo pri dostavi omejena na 5 % vrednosti posamezne izvedbe.

5. Prenos tveganja

5.1. Če ni dogovorjeno drugače, se tveganje prenese na kupca, ko dostavljeno blago zapusti tovarno. Če je kupec odgovoren za zamudo pri odpremi, se tveganje prenese na dan, ko je izdano obvestilo o pripravljenosti za odpremo.

6. Pridržek lastninske pravice

6.1. Dobavitelj si pridržuje lastninsko pravico na dobavljenem blagu do prejema vseh plačil s strani kupca v skladu s pogoji poslovnega razmerja.

6.2. V primeru nadaljnje prodaje kupec s tem odstopa svojo terjatev iz nadaljnje prodaje dobavitelju, ki ta odstop sprejema.

6.3. Predelava ali prestrukturiranje kupljenega izdelka s strani kupca se vedno opravi za dobavitelja. Če je kupljeni izdelek predelan skupaj z drugimi komponentami, ki niso v lasti dobavitelja, potem dobavitelj postane solastnik novega izdelka v sorazmerju z vrednostjo kupljenega izdelka (končni znesek računa vključno z DDV) glede na vrednost predelanih komponent ob času predelave. Glede izdelka, izdelanega s takšno predelavo, veljajo enake določbe kot za kupljeni izdelek, dobavljen s pridržkom lastninske pravice.

7. Obvestilo o napakah

7.1. Kupec mora brez nepotrebnega odlašanja po dostavi preveriti (po potrebi z vzorčenjem), ali je dostavljeno blago brez materialnih napak. Odstopanja do 3 % od pogodbeno določene količine dobave se ne štejejo za napako. 

8. Zahtevek kupca glede kakovosti

8.1. Vsa tveganja za blago se prenesejo na kupca v času, ko blago zapusti dobavitelja ali ob času izdaje obvestila o pripravljenosti za odpremo (člen 4). Po zgoraj omenjenem mora kupec opraviti količinsko in kakovostno prevzem blaga v roku 7 dni od dostave. Kupec mora brez odlašanja prijaviti pomanjkljivost v količini ali očitne napake (najkasneje v roku 7 dni od dostave). Če se napaka pokaže kasneje, mora kupec vložiti reklamacijo pri dobavitelju najkasneje v 6 mesecih od dostave.

8.2. Reklamacija mora biti podana v pisni obliki (po faksu, e-pošti) in mora biti podprta z zaključnimi dokazili (vzorci, fotografska dokumentacija, pričanje nepristranske osebe itd.).

8.3. Dobavitelj mora pisno priznati (po faksu, pošti) kupčevo reklamacijo:

a) Kar zadeva kakovost izdelkov - v roku 15 dni od prejema reklamacije;

b) Kar zadeva količino izdelkov - v roku 15 dni od prejema reklamacije.

Če je reklamacija kakovosti utemeljena, bodo okvarjeni izdelki zamenjani na stroške proizvajalca z brezhibnimi izdelki v roku 15 dni po preteku obdobja, navedenega v točki 8.3a zgoraj, ali pa bo cena okvarjenih izdelkov ustrezno znižana.

Če je količinska reklamacija utemeljena, bodo manjkajoči izdelki dostavljeni na stroške dobavitelja v roku 15 dni po preteku obdobja, navedenega v točki 8.3b zgoraj. Z uporabo neoriginalnih delov vse pravice do uveljavljanja pravic zaradi okvarjenega izdelka prenehajo. Dobavitelj ne prevzema nobene odgovornosti za napake poleg določb, navedenih v tem členu. To velja za vsako škodo, ki jo lahko napaka povzroči, vključno z izgubo dobička, izgubo prihodkov in drugimi finančnimi posledicami.



9. Vračilo blaga
 
9.1. Goods can be returned to the Supplier only in case of a written consent of the Supplier.

10. Jamstva

10.1. Če dobavitelj zagotovi jamstvo, bo to zajemalo napake v strukturi, materialih ali izdelavi. Jamstvo, ki ga zagotovi dobavitelj, ne zajema napak, ki so posledica pomanjkljivega vzdrževanja, nepravilne namestitve, sprememb s strani kupca ali napačne uporabe blaga. Poleg tega jamstvo ne zajema običajne obrabe in poslabšanja. Pogoj za jamstveno obveznost dobavitelja je, da je iz dokumentov kupca razvidno, da navedena napaka ni posledica pogojev, ki so izvzeti iz jamstva, kot je navedeno zgoraj. Kupec mora dobavitelju podati pisno obvestilo o napakah ali napakah, ki jih zajema jamstvo, ki ga zagotovi dobavitelj. Dobavitelj bo na podlagi pogojev iz člena 8 določil, ali je treba napako odpraviti z popravilom ali zamenjavo okvarjenega dela. Dobavitelj nima nobene druge odgovornosti za take napake. To velja za vsako izgubo, ki jo lahko napaka povzroči, vključno z izgubo dobička, izgubo prihodkov in drugimi finančnimi posledicami.

10.2. Kupec mora povrniti škodo dobavitelju v obsegu, v katerem je dobavitelj odgovoren tretji osebi za tako škodo ali izgubo, za katero dobavitelj ni odgovoren kupcu v skladu s tem členom. Dobavitelj ni odgovoren za škodo, ki jo povzroči kupljeno blago
  • Nepremičninam in premičninam, ki nastane, medtem ko je oprema v posesti kupca.
  • Izdelkom, ki jih je izdelal kupec, ali izdelkom, v katerih so ti prisotni, ali za škodo na nepremičninah ali premičninah, ki jo povzročijo ti izdelki zaradi kupljenega blaga.

Dobavitelj v nobenem primeru ni odgovoren za izgubo dobička, izgubo prihodkov ali druge finančne posledice. Če tretja oseba vloži zahtevek za odškodninsko odgovornost po tem členu, mora ta stranka takoj obvestiti drugo stranko o tem. Dobavitelj in kupec sta medsebojno zavezana, da dovolita začetek sodnega postopka proti njima na sodišču ali arbitražnem sodišču, ki obravnava odškodninsko odgovornost, vloženo proti enemu izmed njiju na podlagi škode ali izgube, ki naj bi bila posledica opreme. Odnos med dobaviteljem in kupcem bo vedno določen na dogovorjenem kraju v skladu s temi pogoji prodaje in dobave.

10.3. Postopek in pogoji jamstva za klimatske servisne postaje. Dobavitelj zagotavlja 24 mesecev garancije za opremo za servisiranje klimatskih naprav v avtomobilih od datuma namestitve, vendar ne dlje kot 30 mesecev od datuma dobaviteljevega računa.

Odgovornost dobavitelja je omejena na zamenjavo ali dobropis za kateri koli okvarjeni izdelek in v nobenem primeru ne odgovarja za neposredno, posredno ali posledično škodo, kakor koli nastalo. Garancija ne zajema dela ali drugih stroškov, nastalih zaradi uveljavljanja garancije. Garancija ne zajema delov, ki so se zlomili zaradi nepravilne namestitve ali uporabe neoriginalnih delov. Servisna postaja mora biti redno vzdrževana v skladu z navodili. Garancija velja samo, če kupec dokaže ustrezno vzdrževanje dobavitelju.

V primeru uveljavljanja garancije mora kupec obvestiti dobavitelja z »Obrazcem za uveljavljanje garancije«, ki ga zagotovi dobavitelj, z vsemi podrobnostmi o zahtevku (npr. vrsta stroja, serijska številka stroja, datum namestitve, vrsta napake, številka dela itd.). Kupec mora pri dobavitelju naročiti nadomestne dele za vse tiste dele, ki bi se zaradi prvotne proizvodne napake lahko zlomili v zgoraj navedenem garancijskem obdobju. Nadomestni deli bodo poslani in fakturirani kupcu v največ 30 dneh od dobave. Stroške prevoza za ta primer krije dobavitelj. Okvarjene dele »pod garancijo« bo kupec na lastne stroške (stroški prevoza) poslal proizvajalcu.

Dobavitelj bo pregledal uveljavitev garancije in izdal poročilo o pregledu. V primeru veljavne garancije bo strošek okvarjenih delov (brez stroškov prevoza) kril dobavitelj, ki bo kupcu povrnil stroške z dobropisom, brez odlašanja, vendar najkasneje v 30 dneh od prihoda okvarjenih delov ali materiala k dobavitelju.

10.4. Postopek in pogoji jamstva za rezervne dele klimatskih naprav. Dobavitelj zagotavlja 6 mesecev garancije za rezervne dele klimatskih naprav v avtomobilih od datuma namestitve, vendar ne dlje kot 8 mesecev od datuma dobaviteljevega računa. Za dele kompresorjev za klimatske naprave dobavitelj ne zagotavlja nobene garancije. Naša odgovornost je omejena na zamenjavo ali dobropis za kateri koli okvarjeni izdelek in v nobenem primeru ne odgovarjamo za neposredno, posredno ali posledično škodo, kakor koli nastalo. Garancija ne zajema dela ali drugih stroškov, nastalih zaradi uveljavljanja garancije. Garancija za kompresorje bo priznana le za napake, ki nastanejo med proizvodnim procesom. Garancije za kompresorje ne bodo priznane, razen če se dosledno izvedejo naslednji postopki:
  • Pred namestitvijo novega kompresorja je treba preveriti količino in kakovost olja v starem kompresorju: v primeru manjkajočega, črnega/zažganega olja je treba napako v klimatskem sistemu odpraviti pred namestitvijo novega kompresorja.
  • Sistem klimatske naprave je treba splakniti s hladilnim sredstvom.
  • Sprejemnik sušilnika / akumulator je treba vedno zamenjati ob montaži novega kompresorja.
  • Razširitveni ventil ali cevka šobe morata biti zamenjana, saj večina delcev ali drugih onesnaževal v sistemu blokira cevko šobe; zaradi istega razloga svetujemo tudi zamenjavo kondenzatorja (ni nujno).
  • Pred namestitvijo novega kompresorja morate preveriti, ali je pest sklopke – pritrjena na kompresor – v dobrem stanju, nato pa ploščo nekajkrat obrniti.
  • Preverite, ali je razdalja med pestom sklopke in jermenico ustrezna (04-06 mm).
  • Ko je nov kompresor nameščen v avto, je treba izvesti popoln pregled sistema, da se zagotovi, da so tlaki ustrezni, saj bo v primeru nepravilnih tlakov kompresor zagotovo poškodovan.

Kot potrdilo, da so bili vsi zgoraj navedeni postopki izvedeni, moramo skupaj z vašim zahtevkom prejeti tudi kopijo podrobnega računa, ki ga je izdal servis (v angleščini), ki je opravil prvo popravilo. Če na tem računu ni omenjeno pravilno ravnanje, garancija ne bo sprejeta. Na splošno garancija za rezervne dele za klimatske naprave ne velja in zahtevki niso sprejeti v nobenem od naslednjih primerov:

  • Če je bil kompresor razstavljen (tudi delno) – velja samo za kompresorje za klimatske naprave
  • Če je bilo na rezervnem delu izvedeno kakršno koli popravilo
  • Če je napaka posledica nestrokovnega ravnanja ali uporabe, ki ni v skladu z namenom
  • Če je napaka posledica uporabe nepravilnih orodij, materialov ali rezervnih delov
  • Če posebna navodila za popravila klimatskih sistemov niso bila izvedena

V primeru uveljavljanja garancije mora kupec obvestiti dobavitelja z »Obrazcem za uveljavljanje garancije«, ki ga zagotovi dobavitelj, z vsemi podrobnostmi o zahtevku (npr. datum namestitve, vrsta napake, številka dela itd.). Kupec mora pri dobavitelju naročiti nadomestne dele za vse tiste dele, ki bi se zaradi prvotne proizvodne napake lahko zlomili v zgoraj navedenem garancijskem obdobju. Nadomestni deli bodo poslani in fakturirani kupcu v največ 30 dneh od dobave. Stroške prevoza za ta primer krije dobavitelj. Okvarjene dele »pod garancijo« bo kupec na lastne stroške (stroški prevoza) poslal proizvajalcu.

Dobavitelj bo preveril, ali je zahtevek za garancijo utemeljen, in izdal poročilo o pregledu. V primeru veljavne garancije bo strošek okvarjenih delov (brez stroškov prevoza) kril dobavitelj, ki bo kupcu povrnil stroške z dobropisom, brez odlašanja, vendar najkasneje v 30 dneh od prihoda okvarjenih delov ali materiala k dobavitelju.

V primeru zavrnitve zahtevka za garancijo bodo okvarjeni deli vrnjeni kupcu le na zahtevo kupca, prejeto v 3 mesecih od poročila o pregledu; stroške prevoza krije kupec.

10.5. V primeru garancijskih dogodkov bolj zapletene narave se bo postopek garancije reševal ločeno med strankama, ki bosta ravnali v dobri veri.


10.6. Dobavitelj je omejen s svojo odgovornostjo do kupca ali tretjih oseb zaradi izgube dobička ali škode kakršne koli vrste. Odgovornost dobavitelja je omejena na dejanja, ki nastanejo zaradi hude malomarnosti; kakršna koli dejanja, ki nastanejo zaradi lažje malomarnosti, so izključena iz odgovornosti dobavitelja in ne morejo biti predmet zahtevkov s strani kupca. Odgovornost dobavitelja je omejena na znesek 5.000,00 EUR.

11. Lastništvo blagovne znamke

Dobavitelj je edini lastnik blagovne znamke »Silco«, ki je v nobenem primeru ne smejo uporabljati ali si jo zagotoviti kupec ali kateri koli njegovi podizvajalci, poslovni partnerji itd., razen s pisnim soglasjem proizvajalca. Dobavitelj s tem pooblašča kupca, da uporablja blagovno znamko »Silco« za namene prodaje in distribucije izdelkov dobavitelja pod blagovno znamko Silco.

12. Objavljanje pogojev prodaje in dobave

12.1. Pogoji prodaje in dobave so objavljeni na spletni strani dobavitelja: www.silco.si in so sproti posodobljeni.

13. Kraj pristojnosti - kraj izpolnitve - pravo, ki se uporablja

13.1. Če je kupec registrirani trgovec, je edini pristojni kraj sodne pristojnosti glavni poslovni naslov dobavitelja. Kljub temu pa ima dobavitelj pravico vložiti tožbo proti kupcu na njegovem splošnem kraju pristojnosti.

13.2. Če je kupec registrirani trgovec in ni bilo dogovorjeno drugače, je glavni poslovni naslov dobavitelja kraj izpolnitve vseh obveznosti iz pogodbe, vključno s plačilnimi obveznostmi kupca.

13.3. Pogodbo ureja slovensko pravo.
ESRR